sepupu haram kahwin!

03.40 Edit This 1 Comment »
assalamualaikum...

alhamdulillah masih diberi izin oleh Allah untuk ana menulis diblog ini..
sebelum itu ana ingin mohon maaf andai blog ana nie dan apa saja kandungan isi
yang ada didalam blog ini kurang memuaskan..tak lupa ucapan terima kasih kepada
sahabat-sahabat yang sudi memberi cadangan dan kritikan amat ana hargai =)
ana tak pandai tulis blog sebenarnya hehe..ok2 panjang pulak ana celoteh..
kembali kepada tajuk kita.."sepupu haram kahwin"

mungkin antum tertanya-tanya sepupu mana haram cuma tidak digalakkan..banyak respond kawan-kawan ana di ym yang mengatakan haram hehe..best jugak test2 depa nie hehe...sebenarnya tidak semua sepupu boleh kahwin ada yang haram..seminggu yang lepas ana ada belajar madah kegemaran ana..Feqah =)
sekarang bab susuan..dan dalam penerangan ustaz wahab tiba-tiba dia bertanya soalan kepada kami..adakah sepupu haram kahwin? kami semua jawab dengan yakinnya bahawa sepupu mana haram kahwin,

tetapi kami semua terkejut jugak la ustaz cakap sepupu mana boleh kahwin..
kami semua belum faham tapi apabila dia memberi contoh baru lah kami semua faham dan tersenyum hehe...mari ana share apa contoh yang ustaz berikan...
hakim dan rizal adik beradik..hakim abang dan rizal adik..tidak lama kemudian hakim meninggal dunia dan meninggalkan isteri dan seorang anak lelaki..tak lama mudian rizal ingin mengahwini kakak iparnya..selepas mereka berkahwin dan mempunyai anak perempuan..jadi anak kepada hakim dan anak rizal nie adalah sepupu..jadi mereka tidak boleh kahwin..tapi mereka bukan adik beradik tiri kerana ibu yang sama..jadi itulah penjelasan..sepupu tidak boleh kahwin hehe..
memehami elok-elok yea..nanti salah faham pulak hehe..ok segala kekurangan penulisan harap dimaafkan..sekadar menyampaikn dan memberi ilmu untuk dikongsi bersama...
ilalliqa' wassalam

1 komentar:

faddye mengatakan...

sepupu memang la boleh kawin..
tp klo mcm tu dah jadi adik beradik seibu...tapi dlm masa sama pon sepupu..

hehe..dlm ym awk x ckp pun sama ibu..hehe